Poczekalnia dla klientów – stwórz komfortowe wnętrze w kilku krokach

22 września 2016

W wielu branżach przygotowuje się w firmie takie miejsce, gdzie klienci będą mogli poczekać na spotkanie lub też obsłużenie przez pracownika. Idealna poczekalnia powinna być odpowiednio przyjemna dla oczekujących, ponieważ będzie to decydować o wizerunku naszej firmy.

Jak więc przygotować takie miejsce do czekania, by dobrze wykorzystać całą przestrzeń? Co będzie tam konieczne, o czym pamiętać, co wybrać?

Wybierz schemat kolorów

O tym jaką rolę mają barwy na mózg człowieka wiemy tak naprawdę od dawna. Warto korzystać z takiej mądrości, by stworzyć pomieszczenie, które będzie działać kojąco, dzięki czemu nasi klienci nie będą wchodzili do naszego gabinetu podirytowani czekaniem. Uspokajające działanie mają między innymi pastelowe barwy takie jak szary, zielony, niebieski. Mogą to być kolory dominujące, pokrywające między innymi ściany. Można je również przełamać bardziej ożywczymi barwami. Raczej w poczekalni powinno się oczekiwać ognistego czerwonego – to kolor działania i aktywności. Raczej na gości nie będzie on działał pozytywnie.

Komfortowe meble do poczekalni

Wygodny fotel lub sofa – to podstawa

Jeśli jest już wybrany kolor należy rozejrzeć się za meblami do poczekalni. Tu warto postarać się o komfort oczekujących i wybrać wygodne siedziska. Im dłużej spodziewani klienci muszą czekać tym wygodniejsze meble będą dla nich wskazane. Twarde siedziska, które są połączone z niecierpliwością oznaczać mogą tak naprawdę poważne straty dla budżetu.

Sami możemy przypomnieć sobie jak często rezygnowaliśmy z podpisywania umów, ponieważ okazywało się, że zbyt długo trzeba było czekać a jednak poczekalnia nie była komfortowym miejscem. Kupując krzesła, fotele czy kanapy pamiętamy także o tym, by były one przykryte takim materiałem, który będzie można wygodnie czyścić.

Poczekalnia – mała galeria

Urządzając poczekalnię nie możemy zapominać, że to miejsce, gdzie można się zaprezentować klientom. Dlatego warto przygotować swoje wnętrze poczekalni tak, by pokazać w miarę możliwości walory swojej firmy i zachęcić klientów do nas.

Autor

Karolina Tomasiewicz

Redakcja midimax.pl

To może Cię zainteresować